dinsdag 26 december 2017

Hogere BTW op zelfzorgmiddelen!

Met nog een paar dagen te gaan in 2017 is het handig om te zien of je nog ergens vooruit op kunt besparen. De onderstaande "zelfzorg"middelen gaan van 6 naar 21% BTW en worden dus 15% duurder!! Best wel krom want daaronder vallen bv. ook de tandpasta's die je toch echt nodig hebt. Nog krommer als je bedenkt dat de overheid steeds meer aanstuurt op zelfredzaamheid, de zorgverzekering steeds minder vergoed en als je alles bij elkaar optelt mensen daardoor aardig klem komen te zitten :( Koop jij altijd de voordeligste tandpasta van zeg maar € 0.99 dan zal je daar niet zo snel iets van merken, die wordt zo'n 15 cent duurder maar ik koop een biotandpasta zonder fluoride die normaal € 7.99 kost, die gaat mij dus nu € 1.20 meer kosten. Gelukkig heb ik er misschien 3 per jaar nodig en kan ik op zoek gaan naar een voordeliger merk of zelfmaken. Dit staat nog steeds op de to-do-list maar is er nog niet van gekomen. Misschien nú een mooi moment! Voor mijzelf koop ik eigenlijk niks van de lijst en gelukkig zijn er ook talloze alternatieven voor heel veel wat er op staat. Ook hoofdluisspul heb ik bv. zelf gelukkig nooit hoeven kopen voor de kinderen maar bonusdochter was laatst wel de sjaak vanwege een uitbraak op school en moest toen helaas diep in de buidel tasten. Dusss heb je kinderen op school en maak je dit weleens mee dan is het misschien raadzaam om nu alvast zo'n flesje in huis te halen. 

Welke producten worden duurder?

Voorbeelden van de getroffen producten zijn:
  • sommige (baby)crème,
  • mondwater,
  • insectenspray
  • anti-roos shampo

  • Sommige middelen tegen
  • aambeien
  • acne
  • blaasontsteking,
  • brandend maagzuur
  • darmkrampjes
  • diarree
  • eczeem
  • hoesten
  • hoofdluis
  • kalknagel,
  • keelpijn
  • littekens
  • vaginale (schimmel)infecties
  • verkoudheid
  • verstopte neus
  • wratten

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook vreemd dat tandpasta bijvoorbeeld in btw omhoog gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Makkelijk zelf te maken: kokosolie, baking soda en wat druppeltjes pepermuntolie. Gewoon met je tandenborstel wat "afschrapen" en borstel na het poetsen goed schoon spoelen. Makkie.

    BeantwoordenVerwijderen