dinsdag 29 november 2016

To blog or not.........

Daar ben ik weer...........tijdje weg weest maar ik voel zo langzamerhand toch weer de drang om blogjes te schrijven :) Korte update: middelste zoon is inmiddels weer terug naar zijn eigen huis, staat ook helemaal op zijn naam en zijn dochtertje - ons prinsesje - mag hij om de week een weekend ophalen. Ze komen dan veel bij ons zodat we de gelegenheid hebben ook met haar een band op te bouwen. Een andere reden om ook weer te gaan bloggen is dat we nul-komma-nul spaarcentjes meer hebben AND I LOVE IT!! Hihi.....klinkt gek dat snap ik maar het komt voort uit het gevoel - het onvoorwaardelijk weten - dat we hoe dan ook altijd rond kunnen komen ook al is er niks. Nu is dat laatste niet aan de orde want we hebben allebei onze baan nog maar de spaarpot is écht helemaal leeg. We hebben 6 weken geleden een andere auto (weer een bus gezien onze leefstijl) gekocht en zo betaald en die middag liep ik te jubelen, manlief begrijpt het ook niet want hij vind het maar niks dat we nu géén muntje meer als buffer hebben. Dat komt wel weer, maar de afgelopen weken is ons mantra echt geworden "kan niet want daar hebben we geen geld voor" ;-) Ik moest wel even slikken hoor dat mijn groene boesboes wegging (maar moest écht, de bodem was al aardig rot, al gelast en dus niet meer safe voor dagelijks gebruik) ook wel weer vreemd voor mij want ik hecht totaal niet aan dat soort dingen, maar die bus was toch wel een heel essentiëel onderdeel van ons leven 12 jaar lang. We hebben er de jongens mee rondgereden door heel het land naar wedstrijden, heeeeel veel hout voor de kachel en andere spullen mee vervoerd, het was mijn bedrijfsbus én we hebben er regelmatig in geslapen. Dat was ook de voorwaarde voor de "nieuwe" bus en het past, er kan een 2 persoons matras achterin, mooi voor de festivalletjes :D Het eerste festival voor volgend jaar staat alweer in mijn agenda en om kosten te sparen heb ik mij aangemeld als co-creator........dit jaar dorst ik dat nog niet aan (pffff te onzeker) maar in 2017 mijn jaar waarin ik de 7 magere ga afsluiten zal ik gaan manifesteren JIPPIE!!!! Co-createn wil zeggen dat je meehelpt in ruil voor korting, het scheelt mij in dit geval 165 euro voor 4 dagen all-inclusive da's de moeite. Ik heb er nu al zin in :) Morgenochtend ga ik even kijken wat ik nog van de groente kan verwerken die ik gratis opgehaald heb dat scheelt ook weer. Rookworsten gratis meegekregen in ruil voor spaarpuntjes bij de slager, ik ben inmiddels helemaal vegetarisch dus het is alleen voor de mannen. Sinterklaascadeautjes heb ik gelijk in de winkel laten inpakken scheelt weer zelf kopen van flutpapier en de MP verkopen worden weer aangehaald. We komen er wel. Nu nog een blok hout op de kachel dan is het nog een beetje warm in huis als manlief morgenochtend thuiskomt uit de nachtdienst. Sweet dreams allemaal <3


3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer blogt...ik lees graag bij je! WMT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook ik ben blij dat je terug bent vond je blogjes altijd heel interressant en heb je dan ook gemist

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen